جایزه 1 میلیارد تومنی برای هکر

اپلیکیشن پیام رسان تلگرام در وبلاگ رسمی خود اعلام کرده است که به مخرب‌ترین حمله‌ی ای که به این اپلیکیشن صورت بگیرد ۳۰۰ هزار دلار (در حدود ۱ میلیارد تومان) جایزه خواهد داد.

 بر این اساس در این مسابقه باید در نقش یک موجود مخرب برای در اختیار گرفتن کنترل کامل خطوط ارتباطی و سرورهایی که توسط دو کاربر آزمایشی در تلگرام مورد استفاده قرار می‌گیرد باشید تا این جایزه بزرگ را برنده شوید.
تلگرام سرویسی است که تمرکز اصلی خود را بر امنیت و سرعت قرار داده، قبلاً هم نیز مسابقه دیگری برای رمزگشایی ترافیک جابجا شده اپلیکیشن گذاشته بود که برنده ای نداشت. 


 برنده‌ی این مسابقه این سری شخصی خواهد بود که از طریق بخش‌هایی که توسعه‌دهندگان برنامه سعی در حفاظت از آن داشته‌اند، راهی برای نفوذ به این سرویس بیابد. از شرکت‌کنندگان در این مسابقه درخواست شده به ایجاد یک چت آزمایشی میان دو کاربر فرضی نظیر نیک و پائول بپردازند و ضمن تبادل پیام، با انواع روش های حمله نظیر MITM, KPA, CPA و نظایر آنها محتوای پیغام‌های آن‌ها را هک کرده و آدرس ایمیل را استخراج نمایند.
قبل از آنکه تلگرام به شما بابت این هک کردن پولی پرداخت کند باید ثابت کنید که شما در حقیقت این گفتگوی امن را با موفقیت هک کرده‌اید و این اطلاعات را به آنها ارائه کنید:
متن پیغام درون ایمیل محرمانه
لاگ‌های نشست مربوطه که منجر به حمله‌ی موفق شده و به ID خود شما اختصاص دارد
توضیحات در خصوص اینکه چگونه حمله را اجرا کرده‌اید
اطلاعات حساب بانکی برای دریافت جایزه
وایبر,واتساپ یا تلگرام؟
برخلاف وایبر و واتساپ که تمام اطلاعات شما را روی سرور ذخیره میکنند,تلگرام این ویژگی را حذف کرده و اطلاعات شما پس از مدت کوتاهی بطور اتوماتیک پاک میشن.
همچنین برنامه های تحت دسکتاپ برنامه های وایبر و واتساپ قابل نفوذ هستن.
با این اوصاف بهترین و امن ترین اپلیکیشن ارتباطی تلگرام میباشد.